П ървият Master plan от 2006 г. оформи Tesla в продължение на години. По това време Мъск (тогава все още инвеститор в Tesla) обяви планове за пускане на пазара на електрически спортен автомобил, последван от „достъпни“ електрически модели. Tesla не успя да спази точните дати и ценови обещания (повтарящ се проблем вече дълги години), но цялостната стратегия проработи: първо се появи Tesla Roadster през 2008 г., след това Model S през 2012 г. (по-късно се присъедини и Model X), преди Model 3 най-накрая да изведе Tesla на масовия пазар през 2017 г.
Master plan 2 от 2016 г. добави в плановете автономното шофиране. Tesla инвестира сериозно в тази област оттогава, но повечето от специфичните обещания от Част 2 остават неизпълнени. Въпреки това, вторият Master plan оформи развитието на Tesla в продължение на години.
Третият по ред Master plan е все още актуален, за да се оцени дългосрочното му въздействие върху Tesla – той датира от март 2023 г. Мъск обаче вече е преразгледал няколко точки. Основната цел за постигане на устойчивост остава. Но Tesla първоначално планираше да изкара нов, още по-евтин компактен модел под Model 3/Y. По-късно Мъск спря този проект в полза на Robotaxi, фокусирайки се само върху по-достъпния Model Y. С това въздействието на генералните планове вече е донякъде подкопано.
— Tesla (@Tesla) September 1, 2025
С четвъртия Master plan, публикуван в X, Tesla разширява мисията си за ускоряване на глобалния преход към устойчива енергия. „Нашето желание да надхвърлим това, което се счита за постижимо, ще насърчи растежа, необходим за наистина устойчиво изобилие“, се казва в новата цел.
В него Tesla очертава как планира да разработва и предлага продукти и услуги, използвайки своя опит, за да насърчи глобалния просперитет и човешкото благополучие. Изкуственият интелект ще позволи голяма част от това.
Въпреки това: докато по-ранните планове включваха сравнително конкретни съобщения за това как да се постигнат големите цели (като например преминаване от спортни автомобили към достъпни модели), настоящият план (който вече не се приписва лично на Илон Мъск) не съдържа такива цели или цифри.
Друга критика: Илон Мъск обещава четвъртия Master plan повече от година, твърдейки, че той ще бъде много по-конкретен от третия план за прехода към устойчива енергия.
Порталът Electrek, свързван с Tesla, нарича част 4 „смесица от обещания на изкуствен интелект и хуманоидния им робот, който дори не може да сервира пуканки.“
Нещо повече, изданието определя Master plan 4 като „куп утопични глупости, допълнени с модни думи за „изобилието“ в областта на изкуствения интелект, които Грок лесно би могъл да напише.“